Van Haagen Dynamische Beveiligings Systemen
haagendbs.nl haagendbs.nl
Nederlands Duits

RO-CYCLE Gevulkaniseerde Rubberen palen en Verkeerszuilen.

  • Gevulkaniseerd Rubber.
  • Kan 90 graden buigen, maar behoud zijn weerstand.

  • Lange praktijkervaring 26 jaar!

  • geen herstel nodig aan grondwerk.​​​​​​​

Ze dienen ter bescherming van de zwakke weggebruikers en zijn uitermate geschikt ter vervanging van de vaak kapotte stalen, betonnen of houten palen.

Dit unieke duurzame product onstaat na vulkanisatie !  (een mix van  40% nieuw rubber en 60% hergebruikt granulaatrubber, een restproduct bij fabrikage van V-snaren, multi-riemen en transportbanden). Door vulkanisatie en geen verlijming is het verder vrij chemische stoffen. De palen zijn massief, stug, maar toch buigzaam en zéér sterk.
In de meeste uitvoeringen kan de paal 90 graden buigen, zonder te beschadigen. Na wegnemen van de belasting komt de paal weer langzaam terug recht. Het materiaal blijft zowel bij hitte als vorst flexibel, het materiaal is vlamdovend en is leverbaar in twee kleuren: Zwart of Graniet-Beige.
Naast vol rubberen anti-parkeerpalen zijn er nog speciale uitvoeringen in de vorm van een Verkeerszuil BB21 en BB22 , inbouw en opbouw.

RO-CYCLE Steelflex in speciale uitvoeringen: voorzien van een gelakte of rvs buitenbuis en van binnen een rubber kern.

Montagebuis
Om de vrijgekomen energie af te voeren in de ondergrond,  wordt de paal in een getrompde verzinkte buis gemonteerd die de bots-energie opneemt en tevens voorkomt dat straatwerk opbreekt. Bij eventuele definitieve breuk van de paal kan deze eenvoudig worden gewisseld zonder dat het straatwerk hiervoor wordt opengebroken. Voor details, kijk bij de mogelijke uitvoeringen.

Waarom kiezen voor RO-CYCLE?

  • Flexibel in zomer en winter
    De RO-CYCLE paal kan onder elke weersomstandigheid buigen tot een hoek van 90 graden zonder hierbij te beschadigen. Hierdoor worden gebruikelijke herstelkosten bespaard.
     
  • Millieuvriendelijk
    De RO-CYCLE paal bestaat uit gevulkaniseerd rubber en dus niet verlijmd. Het product ontstaat uit een menging van 40% nieuw rubber en 60% hergebruikt granulaatrubber (restproduct bij fabricage van rubber V-snaren en transportbanden)
     
  • Niet brandbaar
    De rubberen palen zijn brand dovend.
     
  • Graffiti of verf hecht niet